annikaolesen

Hvordan gør i jeres gang/entre hyggelig og indbydende?

Annika Olesen
7 år sedan
senast redigerad:7 år sedan

Jeg har en lang, smal og typisk Københavnergang, som fungerer som fordelingsgang til stue/køkken, bad og soveværelse. Der er derfor en del døre og fordi den er smal og mørk ser den ikke specielt hyggelig ud.

Hvad gør i for at peppe gangen op og gøre den hyggelig?

Kommentarer (9)

  • ptrisja
    7 år sedan

    Det er altid svært at gøre en fordelingsentré hyggelig. En relativ effektiv løsning er at male/tapetsere en eller flere vægge i en anden farve/mønster. Jeg har selv tapetseret hoveddøren med tavlefolie, og malet væggen ved siden af polka-prikket i stil med det her (tog max 1 time, og har bare brugt en simpel akrylmaling fra Tiger - SÅ nemt):

    Andre idéer:

    • Tæppe/løber giver god hygge - hvis du er ekstra modig kunne du evt. overveje at male gulvet
    • Nogle fine møbler - kan se du har en relativ fri væg til højre hvor der kunne hænge et smalt skab, eller stå en lille bænk/skoreol
    • Vægpynt - brug den sparsomme vægplads til lidt billeder eller andet vægpynt (f.eks. et fint ur, en vimpel eller en lyskæde)

    Og ellers kan du få en håndfuld billeder af hvad jeg har liggende af entré-inspo... Måske du kan bruge noget:


  • ptrisja
    7 år sedan

    ... En anden mulighed er selvfølgelig også at gå all in på skovtema, som i denne herlighed:

    Det er i hvert fald ikke en entre man keder sig i ;)

  • Mick Bergenhammer
    7 år sedan
    Ändrades senast: 7 år sedan

    Nu er gangen jo forsynet med mange døre. Så jeg tænker hotel tema.

    Dør pladen længst nede ville jeg beklæde med en dørposter som har et billede hvor der er dybde i billedet. For virkelig at underbygge længden af gangen visuelt. En sjov poster kunne være en trappe eller elevator åbning. Der er mange muligheder.

    Så vil jeg lave spots i loftet, hvor der er placeret en som lyser ned på væggen lige ved håndtaget ved alle dørerne. På væggen vil jeg lodret skrive i en spændende font og farve, navnet på det der er på den anden side af døren.

    Loftet vil jeg male i en lysgrå tone. Væggene vil jeg male hvide.

    Nu ser det ud som om at der ikke er et bundstykke i døren til venstre. Men så må der en liste på. Jeg vil lægge et lys grå gulvtæppe i hele gangen. Rummet vil nu syne bredere med de lyse vægge og mørkere gulv og loft.

    Jeg vil finde billeder af området i den bydel hvor du bor og lave en slags collage på væggen til højre. Kombineret med en lille fralægnings hylde.

    Fedt og sjovt projekt.

  • Annika Olesen
    Författare
    7 år sedan

    Tak for de mange bud alle sammen! Det har helt klart sat nye tanker i gang. Selv havde jeg kun tænkt i møbler og belysning, og bestemt ikke i at malede vægge som Dorthe og Patrisja foreslår - det kunne være en god måde at give gangen et udtryk! Jeg er nok ikke skov-typen, der går all in på skov, men kunne godt være ude i noget halve vægge halløj!

    @Mick - mener du et decideret gulvtæppe ala et væg til væg eller blot et langt kelim eller lign. tæppe man kunne placere i midten af gangen?

    @Dorthe - elsker din idé med opbevaring under loftet. Den er hermed vedtaget!

    @Ptrisja - ved du hvor den der sky er fra på det ene afdine billeder? Det ligner en wallsticker :)


  • Mick Bergenhammer
    7 år sedan

    Tænkte et væg til væg tæppe. Dejligt blødt når man "smutter" imellem alle rummene.

  • ptrisja
    7 år sedan

    @Annika Olesen

    Nej, det ved jeg ikke, men billedet er herfra, så det kan være du kan spørge hende direkte. - Hvis det var mig havde jeg nok bare tegnet skyen op med en blyant, og så fyldt den ud med en grå akrylmaling - 20 gange hurtigere/billigere :)

    Og så kan jeg jo kun istemme mig Dorthe's idé med hylder i loftshøjde (som jeg har også har nævnt tidligere: [https://www.houzz.dk/forum/soeger-smarte-paafund-til-opbevaring-af-jakker-sko-tasker-mm-i-gangen-dsvw-vd~3919939?n=4[(https://www.houzz.dk/forum/soeger-smarte-paafund-til-opbevaring-af-jakker-sko-tasker-mm-i-gangen-dsvw-vd~3919939?n=4)). De giver faktisk god hygge til rummet, nok delvis fordi de får det til at virke mindre tomt, og mere personligt :)

  • PRO
    arkitekt MAA knippel
    7 år sedan

    HEJ..

    Jeg mener, at en Københavnergang godt kunne få lidt krudt... - lissom een her i gruppen foreslår et tema (her med mange døre) over i hotel kategori.

    Jeg har tidligere anvendt megatapeter/fotostater -som kunne jo være at bevæge sig fra KØBENHAVNERGANG til KAVALERGANG ....

    mange hilsner KNIPPEL ARKITEKT MAA

  • damgaard_rasmussen
    7 år sedan
    Hvis du er modig med farver, er der mange ideer.
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.