veluxsverige

Inredning av barnrum! Vilket föremål/ pryl är då viktigast?

VELUX Svenska AB
7 år sedan
senast redigerad:7 år sedan

Vi på VELUX ska dra igång med lite olika projekt där vårt fokus kommer vara att renovera och göra om olika typer av rum (självklar med nya snygga takfönster) :) Vill gärna få tips på vad som är viktigt i ett barn rum / lekrum.

Vi har forskningsunderlag som visar att tillgång till dagsljus ökar barnens inlärningsförmåga med upp till 15%. Därför tycker vi att renovering av ett barns rum kan blir ett spännande projekt! :)

Barnrum / Lekrum · Mer info

Kommentarer (4)

  • PRO
    MAZE INTERIOR
    7 år sedan

    Hej Velux, låter som ett roligt projekt!


    Skulle säga att det känns viktigt med enkel förvaring för leksaker och annat så att rummet lätt känns städat!

    /Amanda på Maze Interior

  • PRO
    Kajsas Hem
    7 år sedan

    Kan bara hålla med Amanda. Viktigt att rummet går att städa enkelt.

    Sedan tycker jag att golvytor skall kännas öppna och fria för lek.

    Sittplatser för bygga, måla och skapa!!


  • mariannese
    7 år sedan

    Förvaring är viktigast, små barn klarar inte att hålla ordning själva men från 6-årsåldern vill många barn ha särskilda platser för sina skatter. En extra sovplats för övernattande kompisar blir viktigt för lite äldre barn.

  • PRO
    User
    7 år sedan

    Hej Velux!

    Vilket spännande projekt!

    Jag tycker att ett barnrum ska kännas som en mysig och trygg plats, ett rum som ska ge inspiration och plats för kreativitet. Bra att tänka på att möblera med rätt höjd för barnet och använda lättåtkomlig förvaring både för lek och städning.

    Busa med färg och form och lägg gärna en härligt fluffig matta för mycket lek på golvet.

    / Stylist Therese Ericsson AB

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.