lotta_kullmann

Hjälp med ljudet i matrum/kök som stundom upplevs som skränigt

Lotta Kullmann
7 år sedan

Vi har en matplats som vid många besökare, över 8, blir väldigt skränig och det känns som att ljudet studsar. Kan ni komma med lite förslag på hur vi kommer undan problemet. Jag skickar några foton så att ni även ser köksdelen.

Kommentarer (5)

  • PRO
    EJ Interior
    7 år sedan

    Tyg absorberar ljud. Nu ser jag att det finns en smal matta vid köksdelen men däremot inget vid matplatsen alt emellan kök och matplats. Gardinerna vid matplatsen är så pass små, dom skulle kunna bytas till lite tyngre. Vill du behålla ljuset så kör du på vita gardiner fast med tyngre tyg.

  • Sophie I
    7 år sedan

    Först och främst: älskar ditt kök, riktigt fint!

    Jag håller med Stylizmo, tyg gör riktigt stor skillnad och det finns gardiner som är tillverkade speciellt för att dämpa ljud! Annars är väl alternativet att sätta upp någon sorts avskärmning mellan köket och vardagsrummet, vilket säkert kan bli snyggt med!

  • mariannese
    7 år sedan

    Några vävar på väggarna skulle också dämpa ljud, en matta eller ett tygtryck.

  • PRO
    CDESIGN
    7 år sedan

    Fint hus du har :)

    Mitt tips är att jobba med skena i taket i matdelen och gardiner hela vägen på väggen på båda sidor i ljudabsorberande tyg. 2 eller 4 längder. Men glöm ej att dra ihop dem så att du får in ljuset i rummet i alla fall om du önskar.

    En stor matta under bordet, man ska kunna dra ut stolarna och sitta på mattan.

    Det blir ombonat och tar bort ljudet också.

    Jobba med ljudabsorberande tavla i trappen. En stor tavla med en belysnings på.

    Det blir fint och ger också en bra funktion,

    Tycker också att man kan ha en längre och lite bredare matta i köket.

    Även där på väggen går det att ha 3 mindre tavlor på höjd i ljudabsorberande tyg.

    Lycka till!

    Med vänlig hälsning Camilla Thelin Inredningskonsult CDESIGN

  • PRO
    AB Selins Glasmästeri
    7 år sedan

    Till att börja med, väldigt fint kök!

    Vårt tips är att sätta in skjutdörrar i glas, med skenor i taket. Absorberar ljud och är väldigt stilrent samtidigt som du slipper påverka värdefullt ljusinsläpp. Glas finns i oändligt med olika färger/mönster som du kan matcha helt efter önskemål!

    Stort lycka till!

    Mvh, Selins Glasmästeri

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.