fanny12345

Vilken färg ska jag ha på skåpsluckorna?

Fanny B
5 December 2016

Hej!

Vi ska renovera vårt kök och jag skulle vilja ha er input. Just nu står det mellan bruna skåpsluckor i trä, eller målade grå skåpsluckor. Vad är snyggast??

Kommentarer (10)

• PRO
    Josefina

Jag skulle satsa på grå eller mot det gråblå hållet! Och istället ha möber och detaljer i trä. Lycka till!

• Fanny B

Tack för tipset Josefina! Faktiskt en jättebra idé!

• Sophie I

Jag tycker bäst om de bruna! Mer tidlösa men även mer unika. Gillar även gulddetaljerna på dem. Men du ska välja det du känner för!

• PRO
    Lindas Konstsida

Grå hade det blivit för mig :)

• PRO
    EJ Interior

Grått är min favorit, vi går mot varmare grå toner nu trendmässigt. Grått kan även dra åt olika håll så ta hem färgprover och kolla hur färgen ser ut i just ditt kök.

• Amanda Strömberg

Jag tycker bäst om grå luckor!

• PRO
    Ulrika Höglund Form

Snyggast tänker jag går hand-i-hand med vilken helhets stil som eftersträvas. Helt i trä utan profiler låter toppen snyggt i kombination som din bild med moderna beslag och sten skiva. En idé kan vara våga blanda. Använd trä i nedre sektioner och måla övre i grågrön 'duck egg' SÅ SNYGGT! En spontan idé som jag tyvärr saknar projektbild på ;)

Grå skala är det nya vita, ett ganska säkert val, men välj med fördel i NCS -Y skalan. Provmåla!

Här nedanför mer idéer. Lycka till Josefin!

Trä som väggmaterial och grått
    "Duck egg" kulör inspiration- Kan vara gråare. Bild:DeVol kitchens

• PRO
    Ingeborg Andersson

Grått är fint i rätt nyans men jag måste hålla med Ulrika Höglund Form - det kan bli jättesnyggt med trä och nedre del i grått. Det känns lite mer levande och uppdaterat!

• Fanny B

Åh, vilka experttips jag fått! Låter ju grymt snyggt att ha olika färger nere och uppe @Ulrika Höglund Form! Får uppdatera er när allt är klart :) TACK!

• PRO
    Ulrika Höglund Form

Tack, alltid lika kul att kunna inspirera! Det är kärnan i mitt roliga arbete. Ser fram emot resultat och eventuella bilder här i forumet eller direkt till min kontakt. Välkommen höra av dig Fanny B

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.