rikke_hansen38

Brændeovn?

Rikke Hansen
7 år sedan
Vi står og skal til at bygge nyt hus. Vi har hele tiden haft i tankerne at vi skulle have en brændeovn. Men nu er der flere der siger at de nye huse er for varme i sig selv.. er der nogle der har noget erfaring de vil dele med mig?

Kommentarer (6)

  • H Sørensen
    7 år sedan

    Jeg ved ikke om huset er varmt i sig selv, men tænker, at der også er et element af hygge ved at få en brændeovn, som bør tages med i overvejelserne.

  • Helle Windeløv
    7 år sedan
    Jeg ville aldrig undvære brændeovnen! :) Det er skønt at få varmen fra lidt ild på en råkold dag, uanset om huset er nyt eller ej. Og det er fantastisk at falde i staver over flammernes dans en stille stund.
    I øvrigt skal man vel også have varmekilder i et nyt hus?
  • PRO
    Indretningsarkitekt Niels Rejnhold
    7 år sedan

    Hej Rikke - personligt ville jeg nok overveje en ekstra gang, hvorvidt jeg ville installere en brændeovn eller ej. Når der nu er tale om et nyt hus, ser jeg det kun for hyggens skyld. Så er der alt det andet, der følger med - skorstensfejning, slæbe brænde ind, købe brænde, gøre rent omkring brændeovnen, tilsodning af fladerne omkring brændeovnen (der vil blive sort omkring installationen pga varmeafgivning). Og så er der alle de partikler, som forurener rummet og dets beboere.

    Til inspiration henviser jeg til denne artikel i Jyllands-Posten

    Jyllands-Posten - overvejelser ved køb af brændeovn - 12. nov. 2016


  • Lone H
    6 år sedan

    Jeg har netop fået sat brændeovn op i mit ny-renoverede hus og havde mange af ovenstående tanker inden.
    Jeg har dog ikke fortrudt ét sekund. Det tager ikke mange sekunder at tømme en ovn for aske - og er det en af det smarte nyere ovne, kan den selv regulere forbrændingen rigtig fint, så temperaturen ikke stiger voldsomt (og brændeforbruget er moderat). Ovnen er glimrende til lige at hapse aften- eller morgenkulde, hvor man godt lige kunne tænke sig en smule mere varme.

    OG - HYGGEN er bare lige til at tage og føle på - helt fantastisk!
    Jeg tror, at man enten er brændeovns-mennesker eller også er man ikke:-)
    Vi er nu i vores tredje hus, hvor vi igen har tilvalgt brændeovnen.

  • rodkjer
    6 år sedan
    Vi byggede hus i 2016 og ja i starten ville jeg have brændeovn, men det ville min mand ikke. Og han fik sin vilje og det er jeg Meget glad for i dag, da huset er alt for varmt. Der bliver lukket op for vinduerne rigtigt meget i løbet af en dag.
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.