webuser_299425745

svårmöblerat vardagsrum

Houzz-ID: 299425745
3 September 2019

Hej!
Vi har flyttat in i en villa Kalmar från Smålandsvillan. Vardagsrummet är väldigt ljust tack vare sina många fönster och öppen planlösning men tyvärr är det väldigt svårmöblerat eftersom det knappt finns någon hel vägg. Ändå har jag ställt soffa och möbler ut mot alla befintliga (få) väggar vilket resulterade i en stor tom och död yta i mitten.
Möbleringen känns inte rätt men hur jag än vrider och vänder på det, så hittar jag ingen bättre lösning.
Det finns kanske någon här som har en idé?

Tusen tack för hjälpen!
Daniela

Kommentarer (5)

• Houzz-ID: 299425745

Här kommer fler bilder:

• Sara Norrman

Hej Daniela! Vilket härligt, ljust hus. Det kommer ofta in frågor här just hur man ska planera med öppna planlösningar utan väggar – i magasinet har vi en del expertråd, här finns artiklar. Inredaren Felicia Björklund skrev nu i veckan ett inlägg om hur man delar upp ett stort rum för att faktiskt få mer plats – här hittar du den! Och så hoppas jag förstås att vårt community hjälper till. Det finns många i samma situation! Bästa hälsningar, Sara

• Madelene Kristiansson

Skickar en lite kladdig skiss på förslag.

• Madelene Kristiansson

Verkar inte fungera... förslag är att ställa soffan fritt i rummet i fen vänstra delen av ditt vardagsrum och tv+ bänk på den hela väggen längst till vänster mot väggen. Man kan om utrymme finns ha en låg bänk på baksidan av soffan för blomma, dekorationer mm Fåtölj i hörn vid fönstret.

Flytta ut matbordet till det ”döda utrymmet” och med någon typ av skåp/ bänk mot högra väggen. I köket föreslår jag att du har ett barbord med flrlängd skiva som kan användas för matförberedelser medan ev. Barn läser läxan Ellen någon sitter med o fikar. Till bråttom-frukost funkar barbordet också bra.

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.