katarina_hjortsater

Låg trappa inomhus

Katarina Hjortsäter
3 år sedan
senast redigerad:3 år sedan

Jag undrar om någon har byggt alt har en lösning på en lägre trappa mellan två plan inomhus. Vårt vardagsrum ligger ca 1 meter lägre än entréplanet. Den trappan som finns i dag är byggd med tre ganska höga trappsteg (exkl sista mot golvet) vilket gör att den är svår att gå i. Vi har räknat ut att fyra steg skulle ge rätt steglängd. Trappa är mitt i rummet, alltså inte mot någon vägg. Nu söker jag inspiration hur en sådan lösning skulle kunna se ut (Sökningar på Google har inte gett något.) Är någon som vill dela?

Kommentarer (3)

  • PRO
    Iodomi AB
    3 år sedan

    Hej Katarina! Bra fråga, jag har skickat några inspirationsbilder som jag hoppas kan vara till hjälp. Har du några bilder på ert vardagsrum? Det blir oftast fint att bygga en förvaring eller halvvägg i liv med nivåskillnaden så att inte trappan hamnar helt plötsligt i golvet, finns risk för snubbelrisk då. Du är varmt välkommen att kontakta oss på www.iodomi.com eller mig direkt på xiao@iodomi.com om du vill ha mer hjälp med tips och idéer!



  • Katarina Hjortsäter
    Författare
    3 år sedan

    Tack för bilder. Svårt att fånga på bild vårt vardagsrum. Det är rektangulärt och ca 5x3,5 m. Trappan i dag är väldigt dominant och obekväm att gå i. Det finns ingen ledstång och man får känslan av att falla framåt i den. Det behövs ett steg till och ledstång. Men jag vill inte att den stjäl mer golvyta och att den blir svulstig.

  • Katarina Hjortsäter
    Författare
    3 år sedan

    Tillägg: Väggen är den ursprungliga ytterväggen.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.