baramanda

förändra, renovera, fixa min etta,

Manda
2 år sedan

Jag vill göra någon förändring på min etta. Har helt fastnat.
Hur kan jag förändra den? Jag vill inte totalrenovera för massvis med pengar men ändå göra något.
Byta bänkskiva så det blir samma på både sidorna. Kanske byta så jag får samma skåp/skåpluckor. Det är olika nu.
Såga upp en öppning ut mot hallen?
Ta bort väggen helt mot hallen och sätta in diskmaskinen i hörnet vid diskhon?
Möblering?
Tacksam för idéer

Kommentarer (3)

  • Celinnéa
    2 år sedan

    Hej, istället för att byta luckor helt går det att göra om det du redan har. Kanske limma på fyrkantiga lister, byta ut till nya likadana handtag och måla om både luckor och kakel? Enkelt och smidigt. Vad gäller bänkskivan kan du göra samma där. Åka och titta på foliering och plasta in de redan befintliga bänkskivorna i något du gillar som trä illusion, sten, marmor mm. Går att komma undan med för en billig peng. Jag personligen hade behållt väggen till hallen för att få lite mer separation i lägenheten och hade istället försökt få bort så mycket synligt som möjligt och hållit mig till en simpel, stilren inredning som lämnar mycket luft och släpper in mycket ljus för att allt ska kännas större. Väggfasta matbord eller utbyte mot ett runt brukar spara lite plats också. Hoppas något var till hjälp💕

  • Celia Prado
    2 år sedan

    Prova microcement, det kan du ha både på kakel, trä, metall, väggar och golv. Materialet är snyggt, 100% whater proff och det går snabbt att jobba med. Det finns bra info på Google.

  • Houzz-ID: 941057610
    2 år sedan

    Testa också att inreda med tavlor i lägenheten, oftast är det detaljerna som lyfter inredningen och det är ett billigt alternativ som gör väldigt mycket. I min etta gjorde jag en tavelvägg med posters från https://www.tavlero.se/tavelvaggar/ på en av mina tråkiga vita väggar. Blev riktigt snyggt och lyfte hela rummet :)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.