tommy_friis

Idéer om inredning vardagsrum/sovrum i Italien önskas

Tommy
9 månader sedan

Hej


Helt ny här och hoppas få nya nya infallsvinklar från er om hur vi ska tänka kring möblering av ett ganska stort rum i en lägenhet i Italien.

Det är rummet benämnt som Camera på planlösningen. Vi hoppas hitta en bra lösning där det både fungerar som vardagsrum med ett par fåtöljer och kanske en soffa och bord, samt sovrum med en dubbelsäng och någon form av större klädskåp. Den lilla balkongen har fin utsikt, men är inte möblerbar. Vi vill alltså kunna sitta så att så många som möjligt kan njuta av vyerna utanför. Vanligen kommer dubbeldörrarna mot balkongen vara öppna annars är de glasade så vyn finns även med stängda dörrar.


Köket (Cucina) ska renoveras och rymma ett relativt stort matbord med vyer mot en likadan balkong som i andra rummet. "Ingrosso" blir troligen ett litet sovrum i förlängningen, men skulle i så fall göra korridoren mörk. Främst är det stora rummet vi önskar idéer om.


Bortse från befintliga möbler samt garderoberna, liksom jalusidörrarna som inte går att öppna helt, allt det ska bort.


Alla idéer mottages tacksamt :)








Kommentarer (2)

  • PRO
    Natalia/ Tabiti Oy
    9 månader sedan

    Tommi, hello! Not easy... But my version


  • PRO
    Elly Fodor - Interiors
    9 månader sedan

    Hej Tommy,

    Här kommer lite förslag. Kontakta gärna mig om ni önskar få kostnadsfritt inredningsförslag med 3D vyer, planlösning och 3D tour, belysningsplan. Samtliga i 8K kvalité. Samt dokument med


    möbler att köpa, utöver avstämning gällande tema och färger som ni är ute efter.

    //Ellinor

    Elly Fodor - Interiors



    Bokhylla och gardiner som delar upp rummet. Bokhyllorna tillåter även ljus och sikt från balkongen att sippra in till sängen.






Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.