Tips för renovering av kök
9 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (8)
- 9 år sedan
Relaterade diskussioner
Kök - vilket kök? Tips på luckor?
Kommentarer (13)Hoppas det är okej med lite reklam för oss själva, håller med ett inlägg om att köpa stommar på IKEA och sedan sätta in nya köksluckor, alt, om man är nöjd med layouten på köket som det är idag att endast beställa måttanpassade köksluckor, Vi på GÖR DET SJÄLV KÖK har norden största sortiment på köksluckor som är måttanpassade eller som passar till IKEA KÖK, går även att komplettera med stommar till Gamla FAKTUM från oss.... Se merVilken typ av bord sam stolar hade passat i vårt kök
Kommentarer (9)Hej Dana, Om du fortfarande letar... vad tror du om klassiska eames stolar i plast med antingen metall eller träben? Finns i många färger! Här kan du hitta nyproduktion: https://www.svenssons.se/p/stolar/stolar/eames-plastic-side-chair-dsw-stol-l%C3%B6nnben-basic-dark/70000037515 Annars skulle jag kolla i secondhand butiker för orginalen i glasfiberplast - dyren men så fina! Alternativt om du har en lägre budget finns många kopior som sär precis lika fina: http://www.popfurniture.com/pu_sw/designer/charles-eames-replika... Se merbudgettips förändra kök
Kommentarer (6)Toppen idé! Jag skulle nog byta ut färgen på alla luckor också, i antingen mattsvart (kanske griffelfärg tom. för att göra det hela lite roligt - man kan skriva listor och meddelande på luckorna) eller vitt eller den där gröna du föreslog. Tror ej dom trä färgade passar in om du ändrar golvet och bänkskivorna. Lycka till! Ser fram emot resultat!... Se merHjälp att optimera öppenplanlösning Vardagsrum/kök.
Kommentarer (3)Hej! Jag tycker att kvadratiska öppna planlösningar är något av det svåraste som finns. Din vardagsrumsdel bjuder också på extra utmaningar eftersom den i princip bara består av passager. Jag tycker att det är kul att klura på planlösningar så jag har kluddat några exempel som jag bifogar. Dock ska sägas att det inte framgår hur stor din schäslong är, och var på soffan den sitter, så jag har inte kunnat skissa med den. Ytterligare frågor som behöver besvaras för att hitta en bra lösning för just dig är om du delar bostad med fler personer. Om du äter själv och ser på TV själv så behövs annan lösning än om ni oftast är många som äter eller tittar på TV. Det är också skillnad på om det precis alltid är 1-2 personer som äter och ser på TV eller om man behöver kunna utöka så att 12 personer får plats ibland. Intresse av matlagning påverkar också inredningen. Jag själv skulle välja att inreda med mer köksbänk och ett så stort matbord som möjligt för att kunna hålla stora middagar. Arbetsrummet skulle jag inreda med soffa och TV, som en liten TVhörna. TV-rummet kan dubbla som gästrum. En möjlighet för att underlätta möbleringen kan vara att sätta igen gången mellan vardagsrumsdelen och hallen. Det gör att man slipper ta hänsyn till en passage där. Om du inte vill ha TVhörna i arbetsrummet kan du också fundera på en sammanslagning av matbordsmöblemang och vardagsrumsmöblemang. Dvs. skaffa en mysig men lite högre soffa som funkar både som kökssoffa och TV-soffa. På det sättet slipper du inreda det kvadratiska rummet med två funktioner, och det känns sannolikt mindre trångt. Mvh Frida... Se mer- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 7 år sedan

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Anna