Beskriv skandinavisk stil med ETT ord!
Victoria Axlund
7 år sedan
senast redigerad:5 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (280)
Svenska Hem
6 år sedangonzo_by_sweden
6 år sedanRelaterade diskussioner
Nytt kök med tegelvägg
Kommentarer (10)Oh vilket fint rum! Har själva haft tegelvägg i kök men även genomfört någon inredningskonsultationer där funderingarna varit lika det du beskriver. Resultaten har blivit kanonfina men väldigt olika beroende på vilken stil man drar åt. Det kan ju bli både industriellt, shabby eller Manhattan av det hela, har man oflyt blir det lite av varje och då känns det just kluddigt ;) Det jag skulle råda till är att verkligen fundera på vilken känsla och stil ni vill ha på köket... Så att golv, luckor, bänkskiva, beslag och vitvaror mm verkligen följer den stil som ni vill ha. Kök är lite komplexa att få till stilmässigt då det är många komponenter som ska väljas. Så börja med ett moodboard, hitta en eller flera referensbilder som känns rätt och utgå ifrån dem. Bifogar ett exempel så ser du hur vi brukar kartlägga våra projekt för att hitta rätt. Lycka till! // Maja... Se merVad betyder stilrent?
Kommentarer (3)Mitt hus är så litet att det är omöjligt få till överblickar. Tar med en bild från vardagsrummet in till bokrummet som kanske ger en hum om hur det ser ut. Tar med en fåtölj också, från 1880-talet som tre av våra sex fåtöljer. Som studenter möblerade vi med hemgjorda möbler av plankor och pinnar, nu är nästan allt ärvt. Först när allt ramlade över oss grät jag till kl 2 på natten, nu har jag vant mig och tycker mitt hem är ganska trivsamt och speglar vår gemensamma historia. Mattan som skymtar i förgrunden på första bilden, med röd bård, köpte vi i Isfahan, Iran, på vägen till Indien som nygifta. Vi arbetade med frivilliga arbetsläger. Mässingslampan i taket är från New Delhi, hemsläpad i två delar i ryggsäcken. Uppiffad nu med orange textilsladd.... Se merVilken är er favoritstil?
Kommentarer (2)Jag gillar också eklektiskt, Madero InterioR. Det är roligt att man kan samla på sig prylar under åren som inte behöver passa till en viss "stil" utan man kan blanda sina favoriter på ett snyggt sätt. Myrica Bergqvist har en cool blandning av stilar i sina projekt på Houzz!... Se merBeskriv din sommar - så här långt - med ett ord
Kommentarer (11)Ser bra ut!... Se merJonas Gustafsson
6 år sedanhemmahosEK
6 år sedanRetroaktiv design
6 år sedanHemredigt
6 år sedanMia Olofsson
6 år sedanBrave Arkitektkontor
6 år sedanBlomsterverkstad
6 år sedanVikströms Bygg & Kakel
6 år sedanHägerstens Mäklare
6 år sedanAxxonen Properties
6 år sedanTyjon AB
6 år sedanÅsa Bergström - Skaparateljé