Helrenovering eller bygga nytt?
Elvira Dahlgren
6 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (10)
MM Måleri AB
6 år sedanRelaterade diskussioner
Fördelar och nackdelar med att ha en pool
Kommentarer (12)Bygger nytt hus där vi direkt anlägger pool eftersom det blir mer kostnadseffektivt med grävning och kunna dra rör med el och annat till poolutrustning direkt in i husets förråd:-) Vi har valt saltvatten framförallt för barnens känsliga hud, känns bättre och mer naturligt än klor och är lika rent och lättskött. Att tänka på är att schakt och montage av pool kostar minst lika mycket som poolen, och även många pooltak är lika dyra så kostar poolen ca 80 blir totalkostnaden upp mot 200. // Tips från medarbetare på Ljungbergs Factory (Vi gör tyger och heminredning och har alltså ingenting med pooler att göra egentligen:-)... Se merVad planerar du för inredningsprojekt 2016?
Kommentarer (16)Vi har ett gästrum som hela tiden blir någon slags avställningsrum när vi inte vet var vi ska ställa olika saker. Visserligen är vi också ganska duktiga att städa upp där men därinne finns också en hemsk gammal solsliten bäddsoffa. Jag har länge velat slänga ut den men insett att den har sina fördelar och jag hittar ingen liknande i handeln. Så nu är nästa idé att på något sätt ta bort armstöd och ev rygg om det går och klä om den. Jag är just nu helt försälskad i alla dagbäddar som dykt upp och tänkte att jag kunde styra upp soffan åt den stilen med härliga kuddar. Vad tror ni?... Se mer(Avslutad) TÄVLING: Vinn inredningshjälp värd 10 000 kr!
Kommentarer (114)Oj vilken vinst! :-D Det skulle vara. Jag har en källare som fortfarande efter 20 år ser ut som ett bombnedslag. Det har varit förvaring av allt möjligt genom åren. Aldrig har jag kunnat liksom ens planera. Min dotter och hennes fästman bodde där ett tag med ett helt husnåll i källaren medans dom gjord i ordning sitt hus. Sen flyttar min syster in där efter år av otur, så nu står hennes hushåll där och i samma veva dör min svärmor, och även om man rensar ett bohag så blir det ganska mycket efter som man ge bort eller sälja! Och mitt i allt så finns gubbens verktyg, planker och stuvar från renoveringen av övriga huset. Dessutom var det ridning och egen häst ett tag för våra döttrar. KAOS med andra ord. Jag har en sjukdom som gör att jag inte kan göra så mycket i taget och ibland på flera veckor. Gubben försöker men är absolut INGEN organisatör, mer en liten hamster av skruv och spik ;-) . Jag vet att det kan bli ordning, men som sagt jag vet inte ens vart jag ska börja vart jag ska finna orken. Syster min är också hackig (vilket jävla gäng alltså) och är helt ärlig ingen organisatör alls. Att kunna slippa stressen av att kunna gå ner i källaren och faktiskt hitta det man söker. Vilken dröm!Original färger och dörrar sen 1970. Nej jag tycker inte om det och tyckte inte ens om det när det var 70-tal. ha ha Men de kan jag stå ut med bara det blir ordning.... Se merLUCKA 15: Vinn en trädgårdskonsultation värd 5000 kr!
Kommentarer (77)Jag har köpt ett hus som jag bara sett på bild. Ett spännande äventyr lite på vinst och förlust. Ägaren avled för tre år sedan och testamenterade stället till tre avlägsna släktingar i USA. Jag råkade träffa en av dem och fick köpa det väldigt billigt. Den tidigare ägaren var trädgårdsfantast och det lär finnas många underbara växter runt huset. Jag har bara sett bilder från tidig vår och från förra veckan när min bror åkte dit och tog bilder. Han kallade det ett Törnrosa hus som kan bli väldigt fint med mycket jobb. Det vore roligt att få hjälp att identifiera vad som finns, och planera nyplanteringar, hitta rätt plats för en fin köksträdgård, kanske hitta äldre lokala växtarter som passar in med ställets historia, rensa ut lite skog för att återställa utsikten, plantera nya träd som passar in osv. Jag ser fram emot mitt stora och spännande projekt, och att lära mig mer om bra växter som passar in i miljön. Jag vill veta mer om vad man skall undvika att plantera, så att det inte tar över eller sprider sig som ogräs. Det skulle verkligen kunna bli ett roligt projekt och så småningom en fin artikel på Houzz.... Se merMc Carthys Snickeri & Bygg AB
6 år sedanBjorkGroup AB
6 år sedanBygg & Interiör Ale AB
6 år sedanSydvillan AB
5 år sedanÄndrades senast: 5 år sedanBlomsterdesign
5 år sedanCarsten Andersson arkitekter AB
5 år sedanHomeccc
5 år sedanHouzz-ID: 385422761
5 månader sedan
Studio In