Helrenovering eller bygga nytt?
8 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (10)
- 8 år sedan
Relaterade diskussioner
Vad planerar du för inredningsprojekt 2016?
Kommentarer (16)Vi har ett gästrum som hela tiden blir någon slags avställningsrum när vi inte vet var vi ska ställa olika saker. Visserligen är vi också ganska duktiga att städa upp där men därinne finns också en hemsk gammal solsliten bäddsoffa. Jag har länge velat slänga ut den men insett att den har sina fördelar och jag hittar ingen liknande i handeln. Så nu är nästa idé att på något sätt ta bort armstöd och ev rygg om det går och klä om den. Jag är just nu helt försälskad i alla dagbäddar som dykt upp och tänkte att jag kunde styra upp soffan åt den stilen med härliga kuddar. Vad tror ni?... Se merOm du fick 2 miljoner att lägga på ditt hem - vad skulle du göra om??
Kommentarer (16)Eftersom jag bor i hyreslägenhet så kan jag inte göra så stora förändringar. Men om det hade gått så skulle jag gjort om planlösningen och rivit väggar för att bygga nya någon annanstans och flyttat ytterdörren. Jag hade satt in vikbara terassdörrar i glas i vardagsrummet samt gjort om terassen genom att höja den så man går rätt ut på den istället för, som idag, att gå ner för en trappa. I annat fall skulle jag byta ut mina hemska mörkgråa plastgolv i kök o hall, samt tapetsera om överallt och till sist, bygga om köket som idag är väldigt opraktiskt och väldigt litet. (I fantasin är allt möjligt )... Se merPå jakt efter sovrumsinspiration!
Kommentarer (7)Ett tips på något som kan förändra sovrummet på ett busenkelt vis: Köp ett nytt tyg till sänggaveln. Vi hade en enkel vit innan, nu är det en skön grön djungelkänsla, som jag ska bygga vidare på med fler växter - vackert till de vita väggarna som jag inte vill ändra på (en del är tegelvägg). Bra också med växter för syret ;-) En annan, lite annorlunda idé är att välja en vacker tapet och sätta upp som en sänggavel, som kan gå hela vägen upp till taket, eller till o med i taket, så att den bildar en baldakin så att säga. Bifogar en bild som illusterar vad jag menar.... Se merTV-Rum/Vardagsrum HJÄLP!
Kommentarer (14)Hej Vad roligt att ni provade något ni inte tänkt på tidigare! Nu behöver ni bestämma vad rummets främsta funktion ska vara. TV rum, läskrok, arbetshörna eller allt ihop? Ska ni titta på tv där bör ni tänka lite på avstånd mellan sittplatsen och storlek på tvskärmen. Det är svårt att avgöra rummets storlek från era bilder men det kan en duktig media butik ge råd om. Jag tycker faktiskt att möbleringen på er exempelbild är toppenbra! En lite mindre soffa och ett par fåtöljer, eller enbart fåtöljer som inbjuder både till att slappa framför tv:n med en fotpall och att läsa en god bok. Några småbord vid sidan, en golvlampa och ni har ett flexibelt rum som kan användas till allt möjligt. Den lilla arbetsplatsen vid fönstret kan ni välja att ha kvar om ni använder den? Det beror på storleken på de nya möbler ni eventuellt köper in. När det gäller färg på bokhyllan så tycker jag personligen att en mörkare färg ger djup och karaktär till rummet. Ni har ju ett härligt naturligt ljusinsläpp där. En sittbänk i ett fönster är något av det mysigaste som finns så gillar ni det så kör hårt tycker jag:-) Om ni platsbygger en bänk och ska köpa skumgummi till sittplatsen så lägg lite extra krut på tjockleken, då blir det bekvämare och håller längre, samt en liten framkant på bänken så inte sittkudden åker av. Hoppsan, nu gick jag igång här:-)) Inte lätt att sluta prata om det man brinner för! Ha det riktigt roligt på vägen till ert mysiga rum. Hälsningar Maria Coey... Se mer- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedanÄndrades senast: 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 2 år sedan
Studio In