Vad har ni för konst på väggarna?
10 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (36)
Relaterade diskussioner
Växter på väggarna?
Kommentarer (6)Oh gröna väggar är ju bara så läckert! Hoppas vi kommer få se mycket mer av det både inomhus och utomhus, offentligt och privat. Vi har hört två olika företag i Sverige presentera sina system för växtväggar. Båda hade ett pumpsystem inbyggt bakom växterna för att förse dom med vatten och näring. Anslutning till vatten och avlopp krävs för vissa typer av system, andra har vattentankar som man fyller på. Innan man väljer system bör man också se till att det enkelt går att byta ut enstaka växter som vissnat. Det var ingen självklarhet. Minns tyvärr inte heller namnet på dom här aktörerna men det finns handfull om man googlar på "gröna väggar" eller "växtväggar" eller "vertikal trädgård". Vill man satsa på något enklare så kan man alltid låta ett gäng klätterväxter ge sig av kors och tvärs över väggen. ;) Med vänlig hälsning, Maja... Se merHur viktigt är det med tavlor och annat på väggarna?
Kommentarer (20)Jag älskar färger på väggarna, loppisfynd blandas med min egna konst. Istället för att sprida ut tavlor och bilder överallt i rummet så har jag gjort en stor vägg med både egen och andras konst lite hullerombuller. Olika former på ramarna är ett enkelt knep sa att rummet känns mjukare, det kan det räcka med en eller två ovala ramar mellan de andra kantigare ramarna. Ett helt rum kan ändra färg med en tavla som ger det där lilla extra blinget i ögonvrån, hoppas ni förstår hur jag menar :)... Se merVad har ni på era soffbord?
Kommentarer (15)Nu fick jag fundera lite. Mitt bord har jag köpt på auktion för dess form och träsorten, palisander. Jag vill se bordet, och har därför enbart en ljusstake, Kubus4. även den designet på 60-talet. Men inser nnu att jag nog kan vara lite mera generös med blommor även här :-D... Se merVad finns det för fina sittpuffar och var kan jag köpa dem?
Kommentarer (7)Hejsan, På Sleepo har vi en massa sittpuffar i olika modeller, storlekar och färger. Jag bara älskar den rosa sittpuffen från Bloomingville (se bild nedan), finns även som grå! Du hittar alla våra sittpuffar här: http://www.sleepo.se/soffor/fotpallar.html Hoppas du hittar din sittpuff! Vänliga hälsningar, Emelie på Sleepo... Se mer- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedanÄndrades senast: 10 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan