sabinacandes

Dela av vardagsrum?

S C
4 år sedan

Jag och barnen flyttar snart till en ny lägenhet. Jag hade där tänkt dela av alkoven i vardagsrummet för att göra ett extra sovrum, se bild och det röda strecket, men efter att jag förstått att bostadsrättsföreningen möjligtvis har synpunkter på det har jag börjat fundera om. Tanken var att mina tonårsbarn skulle få de båda mindre rummen som då blir och jag tar det större, men nu funderar jag på att jag skulle ta det nya rummet och sonen får det större. Det jag funderar på är att installera några slags skjutdörrar med glas för att få mer ljus och få vardagsrummet att kännas rymligare men vet inte hur bra den idén är. Risken är också att det kan bli väldigt dyrt. Någon som har några förslag? Det finns ju även skiljeväggar från t.ex. Lundbergs (?) som man bara spänner upp mellan golv och tak, fast då blir det absolut ingen ljuddämpning, vad jag förstår. Jag lägger in en bild som visar lite av vardagsrummet (mäklarbild) som det ser ut nu.



Kommentarer (4)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.