Hej!
Vi kommer inom kort att flytta in i ett hus vi renoverat. Huset är från 70-talet och har tidigare varit en lokal för en idrottsklubb där de kunnat duscha, basta och fika i "matsalen".
Huset är på 200 kvadrat och vi har sparat matsal + vardagsrum som är ungefär halva huset (superstort) som vi inte gjort nåt med alls.
Som ni ser på bilden så ser det inte så fräckt ut.. I förgrunden är matrum och resten är vardagsrum. Matrummet skall göras om så det avvaktar vi med att måla om.
Mitt dilemma nu är följande:
Väggen i vardagsrummet är en typisk 70-talare. Luddig och lite beige. Denna vill jag måla för att få mer modernt.
Vilken färg hade passat? Det finns 3 stora fönster där solen ligger på hela dagen.
Hur inreder jag i vardagsrummet när öppningen är nästan hela långsidan? Jag tänkte dela upp det i två. En del ska det vara lounge med bar (här står också en kamin). I andra delen tänkte jag ha tvn på kortsidan och soffan i mitten av rummet. Är det fint eller går det göra på annat sätt?
Ge mig gärna tips på färger och inredning. Vi bor nu i en tvåa på 70 kvadrat så möbler kommer vi ändå behöva köpa in då de vi har nu är slitna och gamla.
Sara Norrman
User
Relaterade diskussioner
Nytt kök med tegelvägg
Q
Hjälp med inredning, vardagsrum
Q
Ordet är fritt! Hur inreda kök/vardagsrummet? (Öppen planlösning)
Q
Efterlyser ideer och tipps.
Q
Mia Snöbohm
Kreativa Katarina