linneakirpensteijn

Inreda vardagsrum

Linnea K
6 år sedan
Hej!
Vi kommer inom kort att flytta in i ett hus vi renoverat. Huset är från 70-talet och har tidigare varit en lokal för en idrottsklubb där de kunnat duscha, basta och fika i "matsalen".
Huset är på 200 kvadrat och vi har sparat matsal + vardagsrum som är ungefär halva huset (superstort) som vi inte gjort nåt med alls.
Som ni ser på bilden så ser det inte så fräckt ut.. I förgrunden är matrum och resten är vardagsrum. Matrummet skall göras om så det avvaktar vi med att måla om.

Mitt dilemma nu är följande:

Väggen i vardagsrummet är en typisk 70-talare. Luddig och lite beige. Denna vill jag måla för att få mer modernt.
Vilken färg hade passat? Det finns 3 stora fönster där solen ligger på hela dagen.

Hur inreder jag i vardagsrummet när öppningen är nästan hela långsidan? Jag tänkte dela upp det i två. En del ska det vara lounge med bar (här står också en kamin). I andra delen tänkte jag ha tvn på kortsidan och soffan i mitten av rummet. Är det fint eller går det göra på annat sätt?

Ge mig gärna tips på färger och inredning. Vi bor nu i en tvåa på 70 kvadrat så möbler kommer vi ändå behöva köpa in då de vi har nu är slitna och gamla.

Kommentarer (4)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.