webuser_732962936

Plats med tv-soffa och matsalsbord i litet vardagsrum?

Vi har ett nästan kvadratiskt vardagsrum som vi precis öppnat upp mot köket. På bilden skymtar köksön på höger sida, sen är det alltså vardagsrummet som är ca 22 m2, ca 5 i bredd och 4,3 i djup.
Vi har idag ett väldigt stort matbord i köket som vi vill flytta ut i vardagsrummet för att ha det främst för gäster och spel/pyssel. I köket tänkte vi istället placera ett mindre bord för familjens måltider. Samtidigt vill vi dock få plats med en tv-soffa, minst 3-sits då vi är 5 i familjen. Men hur får vi plats med allt detta utan att blockera utgången till trädgården? Det finns även en utgång direkt från köket men nu har vi ju satt in stora glasdörrar i vardagsrummet som vi vill kunna öppna utan större besvär. Det är ju inte mycket väggar i vardagsrummet, från köket sett blir det en kamin på vänstra sidan och en tv på höger vägg.
Har någon förslag på hur vi skulle kunna möblera för att det inte ska se överdrivet trångt ut? Matsalsbordet är rektangulärt, 200 cm x 95 cm. Kan tänka mig att byta ut det till något mindre men vill fortfarande ha möjlighet att äta tillsammans med gäster där då bordet i köket blir så pass litet.

Kommentarer (2)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.