kristoffer123

Årets Trend 2016: Sustainability (Ge DITT tips!)

Kristoffer Hellkvist
8 år sedan
senast redigerad:8 år sedan

Årets absoluta trend 2016 sägs ju vara hållbarhet / sustainability. Ge DITT tips på hur man få in detta tänk i sitt hem eller inredning på ett eller sätt! Något som du gjort själv eller planerar att göra? Stort som smått! (Motivera gärna också varför andra borde göra ditt tips!)

Brockloch Bothy · Mer info

Kommentarer (10)

  • Elvira Dahlgren
    8 år sedan

    Vi brukar köpa en del vintage möbler på Blocket och Ebay/Tradera. Gillar även att fynda på antikaffärer och mässor. Att möblerna lever kvar i flera generationer är något som gör inredningen intressantare och möblerna används längre!

    Kristoffer Hellkvist thanked Elvira Dahlgren
  • Lisen Karlsson
    8 år sedan

    Kul idé med trälådorna! Jag försöker också tänka på hållbarhet och sopsorterar samt ger bort saker som jag inte vill ha kvar. En annan sak jag har tänkt på är att inte köpa så mycket prylar som går ur tiden efter en kort tidsperiod utan att faktiskt satsa på kvalitet från början. Därmed köper jag hellre färre och dyrare saker som jag verkligen vill ha, än billiga saker i stor mängd som jag ändå åker till tippen med efter ett par år. Det är nog den viktigaste förändringen som jag har gjort i min livsstil faktiskt.

    Kristoffer Hellkvist thanked Lisen Karlsson
  • PRO
    HH Inredning Finsnickeri
    8 år sedan

    Gällande möbler och inredning köpa lite dyrare. Detta går i allmänhet att renovera både en och två gånger.

    Kristoffer Hellkvist thanked HH Inredning Finsnickeri
  • PRO
    Emma Johnson Trädgårdsdesign
    8 år sedan

    Vi försöker dra vårt strå till stacken med att handla nästan allt på Blocket och loppis. Det är otroligt vad man fyndar - och pengen räcker desto längre!


    Ha en fin fredag,

    Emma

    Kristoffer Hellkvist thanked Emma Johnson Trädgårdsdesign
  • PRO
    User
    8 år sedan
    Vi odlar egna grönsaker, frukt och örter! Hållbart och betydligt godare än det man hittar i dagligvaruhandeln
    Kristoffer Hellkvist thanked User
  • Kristoffer Hellkvist
    Författare
    8 år sedan
    Ändrades senast: 8 år sedan

    @HH Inredning Finsnickeri Det kan jag hålla med om! Kvalitet lönar sig oftast i långa loppet. @Emma Johnson Trädgårdsdesign Jag brukar också använda blocket och det känns helt rätt att få tag i bra möbler och prylar som använts redan, mer effektiv användning istället för att bara stödja massproduktion! ;) @Madeleines Trädgård Närodlat är bäst sägs det ju! Och närmre än så kommer man ju inte.. @Carl Palmquist Mycket snyggt med fruktboxar!

  • PRO
    Lina by the bay
    8 år sedan

    Mitt tips och också sättet jag brukar jobba på i mina inredningsprojekt är att jag kikar vad som finns i hemmet idag och försöker återanvända det. Antingen på ett nytt ställe eller genom att upcycla möbeln eller produkten. Det kan räcka med lite färg, nytt tyg, ta bort ramen på postern, addera några kuddar till gamla tråkiga soffan och så vidare.

  • PRO
    User
    8 år sedan

    Måla eller tapetsera med miljömärkta produkter, gäller både väggar, golv och möbler. Har nästan bara ärvda möbler hemma.

  • PRO
    Sophia Wallgren
    8 år sedan

    Köp handgjort lokalproducerat konsthantverk som är långsamt tillverkat med mycket omtanke.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.