Är det en bra ide att måla hela lägenheten vitt?
8 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (14)
- 8 år sedan
Relaterade diskussioner
Satsar du på att sätta upp saker på väggarna eller undviker du det?
Kommentarer (9)För mig ser ett hus eller lägenhet inte ut som ett hem om det inte finns något på väggarna. Det ser inte ut som man är klar med inflyttningen liksom. Jag har inte tillräckligt med väggar för allt jag vill ha uppe! För mig har det blivit en grej att bara ha original på väggarna. Jag har en samling (3 st i varsin 70x100 ram) stora skisser av seriefigurer i mitt sovrum tex. de är alla gjorda av de riktiga serietecknarna. Jag har också två original i blyerts av Alvaro Tapia som varit publicerade i Drakar och Demoner Trudvang. Jag har två beställda tavlor i blyerts av min tidigare hund och häst. Jag har också köpt en tavla vardera gjorda av två vänner, varav en inte sitter uppe än, detta på grund av platsbrist. Utöver dessa har jag mina egna foton uppsatta och en blyertsskiss av mig själv i hallen och en fototavla på mig själv också som en vän har tagit ;-) Det låter nog som om jag bor väldigt stort, men jag bor på 60 kvm :-) Utöver detta har jag också en inramad konsert-t-shirt som är signerad av Jakob Hellman!... Se merMåla Art Deco skänk - Ja eller Nej?
Kommentarer (12)Helt fantastisk möbel!! Jag förstår verkligen vad du menar att du nu vill måla allt och ser möjligheter med varenda möbel & pryl. Jag tycker den är fin som den är men skulle också bli riktigt fin som målad. Men, jag säger som ovan - det beror på hur övrig inredning ser ut. Jag tycker det är fint att matcha en del och plocka upp färger & toner för att knyta ihop ett rum med ett annat osv. Men man vill inte att allt ska gå ton i ton. Eller jag skulle inte vilja det. Så se efter och du kanske till och med skulle vilja måla möbeln i en stark accentfärg? För att verkligen låta den ta plats? Eller inte. Lycka till! Och det ska bli spännande att se vad du beslutar :)... Se merMåla köksluckor
Kommentarer (18)Hej Om ni skall måla luckorna heltäckande behöver ni inte lämna in dom för slipning. Tycker ni det är ett roligt projekt så gör det skälva. Då är det några få steg som ni behöver tänka på: 1. Tvätta luckorna med målarsoda, låt torka. 2. Matta ner lacken med slippapper korn 320. 3. Spackla ALLA skavanker, slipa spackel när det torkat. 4. Grundmåla luckorna. 5. Färdigmåla. 6. Häng upp luckorna och var stolt över ert arbete. Ni kan måla luckorna med vanlig pensel men inget jag skulle gjort, det är stora plana ytor så ALLA missar syns. Ni kan köpa en sprutpistol (bifogar bild) den fungerar mycket bra för sådana arbeten. Tänk bara på, att när man använder sprutpistol blir det sprutdamm över allt, man behöver vara ute eller i något utrymme som man inte är rädd om. Skall ni sprutmåla fråga i färgaffären när ni köper färgen att den går att sprutmåla med. Färgen skall spädas när man kör den genom en sputa. För att vara lite tråkig så tror jag det blir billigare om ni tar ner luckorna tar bort gångjärn m.m. och lämnar till något företag som enbart sprutmålar. Men då kan man ju inte vara stollt över sitt projekt. Har du några ytterligare frågor så är du välkommen.... Se merKakel, hela vägen upp till tak eller inte?
Kommentarer (12)för halvkaklat typ 1100-1200 mm eftersom tvättställ överkant brukar sitta på ca 850-900 mm och man vill ha lite kakel bakom ssom kan ta hand om skvätt från tvättställsblandare. I dusch ca 2100 mm eftersom underkant takdusch brukar sitta ca 2100 mm. Tips: utgå ifrån dessa mått och anpassa höjderna efter kaklet som ni ska använda. Man vill ha hela plattor som går jämt ut.... Se mer- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedanÄndrades senast: 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 6 år sedan
MM Måleri AB