Vitt eller vittvitt eller ?
Bosse Dalenius
3 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (6)
Bosse Dalenius
3 år sedanSara Norrman
3 år sedanRelaterade diskussioner
Schackmönster på golvet - Hiss eller diss?
Kommentarer (8)Hade det tidigare i köket som var rätt mörkt och med dålig planlösning, kändes då för plottrigt. Efter renoveringen byttes golvet till enhetlig trägolv och köket känns större och ljusare.... Se merIndustrial style - ja eller nej?
Kommentarer (9)Gillar frågeställningen, som inte är helt enkel. Självklart påverkas vi av trenderna, och vid en kostsam renovering bör man nog fundera på om stilen håller även om ett par år. Grundinredningen på bilden kan utvecklas till vilken stil som helst tycker jag. Accessoarer, som matplatsen, textiler och lampor kan enkelt ändras och simsalabim har man en "stil" i rummet. Lycka till :-D... Se merMåla eller inte?
Kommentarer (8)Jag går också under parollen VVV våga vägra vitt. Färg är vackert. I detta fall skulle jag absolut dock avråda från att måla om, utan istället jobba med att färgsätta VÄGGARNA. Det är väldigt vackert med olika nyanser av turkos - från allra ljusaste till mörkaste grönturkos till färgen på det omålade träet. Att våga sätta färg som skapar intryck i ett rum med volym är nåt jag verkligen rekommenderar. I SMÅ utrymmen jobbar man med ljusa färger. I stora, luftiga utrymmen kan man gott kosta på sig att jobba med färg. Färg omsluter och skapar karaktär. Prova färgskalan mot träet; turkos och med accessoarsfärger i solgult/guld eller med grått/silver -- kan bli läckert vilket som.... Se merVal av matta
Kommentarer (14)Helt rätt! Mattan den grå var för mesig och även den vita jag hade innan. En mörkare kommer det bli! Har bara inte bestämt om jag skall köra på färg petrol, antracite eller lite mjukare i mullvad för att få kontrast fast lite mjukare. Har ju bruna trädetaljer. Ingen som har lampförslag? Klasdisk stil ej för modernt!... Se merlisbethnagell50
3 år sedanlisbethnagell50
3 år sedanBosse Dalenius
3 år sedanÄndrades senast: 3 år sedan
Fler diskussioner
Bosse DaleniusFörfattare