Vitt eller vittvitt eller ?
Bosse Dalenius
förra året
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (6)
Bosse Dalenius
förra åretSara Norrman
12 månader sedanRelaterade diskussioner
Hiss eller diss: Stolar utan riktig sits?
Kommentarer (3)Håller med Sarah. Utan pläd eller fårskinn blir de nog rätt obekväma gissar jag. Är det någon här som har liknande stolar som kan berätta hur de känns att sitta på?... Se merSchackmönster på golvet - Hiss eller diss?
Kommentarer (8)Hade det tidigare i köket som var rätt mörkt och med dålig planlösning, kändes då för plottrigt. Efter renoveringen byttes golvet till enhetlig trägolv och köket känns större och ljusare.... Se merMåla eller inte?
Kommentarer (8)Jag går också under parollen VVV våga vägra vitt. Färg är vackert. I detta fall skulle jag absolut dock avråda från att måla om, utan istället jobba med att färgsätta VÄGGARNA. Det är väldigt vackert med olika nyanser av turkos - från allra ljusaste till mörkaste grönturkos till färgen på det omålade träet. Att våga sätta färg som skapar intryck i ett rum med volym är nåt jag verkligen rekommenderar. I SMÅ utrymmen jobbar man med ljusa färger. I stora, luftiga utrymmen kan man gott kosta på sig att jobba med färg. Färg omsluter och skapar karaktär. Prova färgskalan mot träet; turkos och med accessoarsfärger i solgult/guld eller med grått/silver -- kan bli läckert vilket som.... Se merNya barstolar och bänkskiva
Kommentarer (6)Bra idé, att göra om köksön, det kommer att bli ett lyft för hela köket. Tycker att det finns 2 alternativ som blir bra här: 1) säkert kort: vit köksö som den ser ut nu, men träskiva lik den ni har i resten av köket. Likadana träskivor även som sidor/gavlar på köksön så att en avslutas fint, den ser avhuggen ut nu. Billigaste alternativet. 2)monokrom köksö: byt färg på hela ön genom att lacka om luckor, måla sockel samt klä in topp och sidor med t ex sten, corian etc i samma färg som luckor. Kanske svart (i så fall med bänkskiva i svart granit), ljusgrå eller varför inte satsa på en snygg färg som du gillar: grön, blå, gul? Ogillar barstolar, de är alltid så ruggit fula, men i särklass snyggaste barpallen just nu hittar du hos Frama Copenhagen, säljs bla på Olsson o Gerthel. Lycka till!... Se merlisbethnagell50
9 månader sedanlisbethnagell50
9 månader sedanBosse Dalenius
9 månader sedanÄndrades senast: {last_modified_time}9 månader sedan

Fler diskussioner
Bosse DaleniusFörfattare