Så här hittar du nya kunder
Utforska nya sätt att hitta hemägare som letar efter experthjälp – här är tipsen.
Det lättaste sättet att hitta nya kunder kanske är via rekommendationer och kontakter, men det finns en hel del andra sätt att utforska. Se till att du har kunskap om alla sätt att synas, så du kan hitta rätt kund till just din firma.
2. Hitta nya kunder i din närhet
Det finns en massa kunder runt hörnet, det handlar bara om att synas på rätt sätt. Kanske annonserar du i lokalpressen, eller skickar ut pressmeddelanden. Kanske delar du ut flyers, eller litar på ryktesvägen – alla dessa metoder funkar, men du måste se till att avsätta tid och budget för dem.
Om du har en Houzz-profil kan du bli en del av vårt Pro+ program. När en hemägare i ditt närområde söker efter en expert på Houzz, kommer ditt företag synas mer än andra.
Utforska vårt Pro+ program vidare
Det finns en massa kunder runt hörnet, det handlar bara om att synas på rätt sätt. Kanske annonserar du i lokalpressen, eller skickar ut pressmeddelanden. Kanske delar du ut flyers, eller litar på ryktesvägen – alla dessa metoder funkar, men du måste se till att avsätta tid och budget för dem.
Om du har en Houzz-profil kan du bli en del av vårt Pro+ program. När en hemägare i ditt närområde söker efter en expert på Houzz, kommer ditt företag synas mer än andra.
Utforska vårt Pro+ program vidare
3. Satsa digitalt
I vårt uppkopplade samhälle är det förstås viktigt att du har en hemsida. Den bör innehålla tydlig information om vilka tjänster ditt företag erbjuder, bilder i bra kvalitet av ditt arbete, samt kontaktdetaljer som är lätta att hitta.
Såklart vill de flesta komma högt upp i sökresultaten, men det finns inga enkla gyllene regler för att åstadkomma detta. Se bara till att just era söktermer och läge finns tydligt beskrivna i all metadata.
I vårt uppkopplade samhälle är det förstås viktigt att du har en hemsida. Den bör innehålla tydlig information om vilka tjänster ditt företag erbjuder, bilder i bra kvalitet av ditt arbete, samt kontaktdetaljer som är lätta att hitta.
Såklart vill de flesta komma högt upp i sökresultaten, men det finns inga enkla gyllene regler för att åstadkomma detta. Se bara till att just era söktermer och läge finns tydligt beskrivna i all metadata.
4. Visa upp ditt arbete i magasin och tidningar
Om en journalist skriver artiklar om ditt arbete eller projekt får det så klart stort genomslag. Houzz Magasin letar alltid efter högkvalitativa bilder och projekt att skriva om, så kontakta chefredaktören Sara Norrman med ett meddelande på Houzz om ni laddat upp vackra bilder.
Ta gärna kontakt med en fotograf på Houzz nära dig om du behöver hjälp med bilderna.
I magasinet kan ni läsa flera tusen artiklar
Ladda upp dina högupplösta bilder med en gång
Om en journalist skriver artiklar om ditt arbete eller projekt får det så klart stort genomslag. Houzz Magasin letar alltid efter högkvalitativa bilder och projekt att skriva om, så kontakta chefredaktören Sara Norrman med ett meddelande på Houzz om ni laddat upp vackra bilder.
Ta gärna kontakt med en fotograf på Houzz nära dig om du behöver hjälp med bilderna.
I magasinet kan ni läsa flera tusen artiklar
Ladda upp dina högupplösta bilder med en gång
5. Nyttja sociala medier smart
Sociala medier är ju ett fantastiskt sätt att marknadsföra din verksamhet, men välj noga vad du ska lägga tid på. Identifiera vilken plattform dina kunder finns på, och håll koll på vilka tider på dagen de är som mest aktiva. Det kanske räcker med ett par stycken, snarare än att synas ineffektivt överallt.
Sociala medier är ju ett fantastiskt sätt att marknadsföra din verksamhet, men välj noga vad du ska lägga tid på. Identifiera vilken plattform dina kunder finns på, och håll koll på vilka tider på dagen de är som mest aktiva. Det kanske räcker med ett par stycken, snarare än att synas ineffektivt överallt.
6. Besök mässor och möten
Inget slår ett personligt möte, så se till att besöka så många event som möjligt – se bara till att de är relevanta för din målgrupp.
Inget slår ett personligt möte, så se till att besöka så många event som möjligt – se bara till att de är relevanta för din målgrupp.
7. Bygg upp ett nätverk
Skapa kontakter med andra experter du kan jobba med, och se till att lämna omdömen om dem på Houzz. Se till att de gör samma sak för dig, så hjälper ni varandra utan att behöva lägga tid och energi på det.
Skapa kontakter med andra experter du kan jobba med, och se till att lämna omdömen om dem på Houzz. Se till att de gör samma sak för dig, så hjälper ni varandra utan att behöva lägga tid och energi på det.
8. Gå med i en branschorganisation
Få hjälp av andra i samma yrkesområde som dig, samt underlätta för kunder att hitta dig. På Houzz finns flera stora organisationer som Sveriges Arkitekter och Svenska Trädgårdsdesigners.
DELA MED DIG!
Har du kommit på några smarta sätt att hitta nya kunder? Berätta i kommentarsfältet.
Få hjälp av andra i samma yrkesområde som dig, samt underlätta för kunder att hitta dig. På Houzz finns flera stora organisationer som Sveriges Arkitekter och Svenska Trädgårdsdesigners.
DELA MED DIG!
Har du kommit på några smarta sätt att hitta nya kunder? Berätta i kommentarsfältet.
Under dina fingertoppar just nu finns en väntande kundkrets. Visste du att av Houzz 40 miljoner användare runt världen håller runt 70% på att renovera, eller planerar ett projekt?
Ett bra sätt att börja är på vårt forum, där du kan kommunicera direkt med andra användare. Tänk på det så här: varje gång din profil syns på plattformen är det som om du introducerar dig för en hel massa hemägare som letar efter den rätte experten att anlita. Så om du visar dig vara tillmötesgående och hjälpsam på plattformen kan det leda till ditt nästa jobb.
Ta en titt på de frågor som Houzz användare har, eller ställ en egen fråga här