Så kan Houzz hjälpa dig att jobba på distans
Med dessa digitala verktyg på Houzz kan du fortsätta samarbeta med kunder och marknadsföra ditt företag.
Undrar du hur du på bästa sätt kan kommunicera med dina kollegor och kunder när du jobbar på distans? På Houzz finns det effektiva digitala verktyg som hjälper ditt företag att vara aktivt, vare sig du är på kontoret eller nån annanstans.
Finputsa din profil
Du kan marknadsföra dig på Houzz genom att ladda upp bilder på tidigare projekt på din profil. Det är ett fantastiskt sätt att visa hur du jobbar, och kan föra dig samman med nya kunder.
Daniel Rees på Rees Architects berättar att potentiella kunder ofta redan sett bilder från hans projekt. “Så när de tar kontakt har de redan gjort en hel del research, och vi passar ofta bra ihop yrkesmässigt eftersom de redan sett vilken sorts jobb jag gör och i vilka områden.”
När du laddar upp foton på Houzz, gör du det lättare för användare att hitta dig genom att tagga bilderna med så många sökord som möjligt. Det är också en bra idé att skriva en kort sammanfattning av projektet och beskriva arbetsprocessen.
Du kan marknadsföra dig på Houzz genom att ladda upp bilder på tidigare projekt på din profil. Det är ett fantastiskt sätt att visa hur du jobbar, och kan föra dig samman med nya kunder.
Daniel Rees på Rees Architects berättar att potentiella kunder ofta redan sett bilder från hans projekt. “Så när de tar kontakt har de redan gjort en hel del research, och vi passar ofta bra ihop yrkesmässigt eftersom de redan sett vilken sorts jobb jag gör och i vilka områden.”
När du laddar upp foton på Houzz, gör du det lättare för användare att hitta dig genom att tagga bilderna med så många sökord som möjligt. Det är också en bra idé att skriva en kort sammanfattning av projektet och beskriva arbetsprocessen.
Ge goda råd och tips
Om du vill inge förtroende hos framtida kunder är det bra att visa att du är en kunnig expert inom ditt gebit. Det finns olika sätt att göra detta på Houzz, exempelvis genom att ge goda råd och tips åt andra.
Ägna lite tid åt att läsa igenom Forum delen av sajten och se om det finns frågeställningar du kan hjälpa till med. Var noga med att ge information, snarare än att marknadsföra ditt företag alltför pang på – lite välvillig assistans kan löna sig när du bygger ditt företags rykte.
På Sustainable Kitchens säger de: “Det är lätt att tro att vissa saker är självklara eftersom du som proffs jobbar med det varje dag, men det är precis den expertisen folk söker. Du kan använda din kunskap och dela med dig av hur du löst liknande problem, eller ge ett helt nytt perspektiv på situationen.”
Om du vill inge förtroende hos framtida kunder är det bra att visa att du är en kunnig expert inom ditt gebit. Det finns olika sätt att göra detta på Houzz, exempelvis genom att ge goda råd och tips åt andra.
Ägna lite tid åt att läsa igenom Forum delen av sajten och se om det finns frågeställningar du kan hjälpa till med. Var noga med att ge information, snarare än att marknadsföra ditt företag alltför pang på – lite välvillig assistans kan löna sig när du bygger ditt företags rykte.
På Sustainable Kitchens säger de: “Det är lätt att tro att vissa saker är självklara eftersom du som proffs jobbar med det varje dag, men det är precis den expertisen folk söker. Du kan använda din kunskap och dela med dig av hur du löst liknande problem, eller ge ett helt nytt perspektiv på situationen.”
Lägg in en kommentar på artiklar
Under Magasin-delen av sajten kan man läsa artiklar och lägga in en kommentar på slutet. Hitta artiklar som är relevanta för din bransch, eller som du tycker är intressanta, och lägg en kommentar efter – om någon har ställt en fråga kan du besvara den.
“Läs artiklarna för att lära dig något nytt, inte för att främst marknadsföra ditt företag,” säger Sustainable Kitchens. “Välj ut ett par saker som du fastnade för, och diskutera varför du tyckte det var intressant.”
Under Magasin-delen av sajten kan man läsa artiklar och lägga in en kommentar på slutet. Hitta artiklar som är relevanta för din bransch, eller som du tycker är intressanta, och lägg en kommentar efter – om någon har ställt en fråga kan du besvara den.
“Läs artiklarna för att lära dig något nytt, inte för att främst marknadsföra ditt företag,” säger Sustainable Kitchens. “Välj ut ett par saker som du fastnade för, och diskutera varför du tyckte det var intressant.”
Lämna omdömen
Bygg upp ditt nätverk genom att kommunicera med andra företag via Houzz. Det är lätt att ta kontakt genom att fylla i formuläret under deras profil.
James Davies på Paper House Project tycker att det är bra att lämna omdömen om andra företag. “Jag gillar att ge omdömen om de företag vi jobbat med, och om det är möjligt också länka till projekt som vi jobbat med gemensamt.”
En liten gärning som denna kan ha positiva följder och uppmuntra andra experter att jobba med dig igen, eller att rekommendera dig till andra. Det betyder också att du blir synlig för potentiella kunder på andra profiler än din egen.
BERÄTTA!
Vilka av dessa funktioner har du använt för att hitta nya kunder? Dela dina erfarenheter under denna artikel!
Bygg upp ditt nätverk genom att kommunicera med andra företag via Houzz. Det är lätt att ta kontakt genom att fylla i formuläret under deras profil.
James Davies på Paper House Project tycker att det är bra att lämna omdömen om andra företag. “Jag gillar att ge omdömen om de företag vi jobbat med, och om det är möjligt också länka till projekt som vi jobbat med gemensamt.”
En liten gärning som denna kan ha positiva följder och uppmuntra andra experter att jobba med dig igen, eller att rekommendera dig till andra. Det betyder också att du blir synlig för potentiella kunder på andra profiler än din egen.
BERÄTTA!
Vilka av dessa funktioner har du använt för att hitta nya kunder? Dela dina erfarenheter under denna artikel!
Att förstå din kunds önskemål runt design och inredning är nyckeln till ett lyckat projekt. Men om ni inte kan ses och prata igenom önskemålen finns det alternativ.
Genom Houzz idéböcker kan du enkelt samarbeta visuellt med din kund. Det är lätt att spara foton från sajten i en idébok som du sen delar med kunden. Klicka på knappen där det står ‘Bjud in’ högst upp, och skriv in din kunds användarnamn eller mejladress.