Hur mycket tid spenderar du i din trädgård?
Houzz Sverige Omröstningar
6 år sedan
Dagligen (gröna fingrar!)
Några gånger i veckan
En gång i veckan
Varannan vecka
En gång i månaden
Jag lägger ingen tid alls på min trädgård
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (7)
Marias Inredning
6 år sedanRelaterade diskussioner
Hur nära är du att nå målet för ditt drömhem?
Kommentarer (7)Vi har renoverat och fixat sedan jul ... och är fortfarande inte klara, kanske på 70% ... Tiden räcker inte till och just nu på sommaren vill man vara utomhus istället för att renovera inomhus ... men snart är hösten här :) Nästa projekt blir källaren och att göra om den till en cinema room / extra gästrum / förråd ...... Se merVad gör du helst av äpplena i din trädgård?
Kommentarer (11)Nu när äppelsäsongen snart är över visade det sig att vi fick rekordskörd, enorma mängder från våra tre träd. Har kokat 20 kg mos, styckfryst äppelhalvor som jag först kokade i sockerlag och bakat äppelkakor och pajer efter olika recept. Sist gjorde jag en sats äppelchutney och i dag blev det ugnsbakade äpplen till efterrätt, för vilken gång i ordningen minns jag inte. I morgon åker vi till musteriet med de sista 60 kilona äpplen, d v s utom de finaste som vi lindat in i papper i trälådor för att äta i vinter. Har givit bort en hel del också. Nu är jag hjärtligt trött på äpplen!... Se merHur (budget-) inreder ni sommarstugan?
Kommentarer (7)Å så härligt det låter med nytt torp! När jag och min man köpte vårt sommarställe var vi så trötta på att ha en massa prylar som vi egentligen inte tyckte om. I vår villa har vi nämligen ärvt en hel del och fått saker av svärmor som vi egentligen inte tycker om - bara för att vi behöver funktionen av möbeln eller saken. Vi bestämde oss därför att bara köpa saker som vi verkligen tycker om, till sommarhuset. Inredningen har fått ta tid och är fortfarande inte klar. Sofforna har vi köpt på IKEA och en del grejer har vi fyndat på Blocket men gemensamt för alltihopa är att vi bara valt saker som vi vill ha. Nu är vår sommarstuga visserligen mindre än er men börja med det viktigaste från IKEA (sängar, matbord osv) och addera sedan till. Lycka till!... Se merGår det att bygga pallkragar i trä?
Kommentarer (21)Åhh...tack så jättemycket för tipset, mariannese!! :D Ska de torkade bladen ligga i en lufttät glasburk eller hänga i knippen? Gäller kylkänsligheten de andra "vanliga" verbenorna också?? Köpte några verbenor (icke ätbara) som jag har som inspiration i änden på stora planteringsbordet, som jag byggde för någon dryg vecka sedan. Alltid önskat ett stort bord utomhus som man kan stå å plantera om vid och bygga saker (spaljeer å liknande) under "bar himmel"... :D Har ett litet, litet "rum" i uthuset som ska bli "trädgårdsrum", så jag så småningom kan ha frön där, övervintra växter och förvara odlingssaker. Rummet måste dock isoleras först (nästa sommar, hinner troligen inte i år), så nu får verbenaplantorna och pelargonerna bo i "färgrummet", till vintern, där jag har en liten frostvakt. Ja, mina drömmar och projekt är många....har lääängtat sååå länge efter en egen trädgård igen....så nu när jag äntligen köpt mig en egen plats på jorden, så skulle jag helst velat ha genomfört alla drömmar "i förrgår"...*blink, blink* Jag har egentligen inga gröna fingrar alls....men drömmarna, viljan och glädjen är stor, så det ska nog gå...iaf en del...sen får jag lära mig efter hand! :D Så roligt att kunna få tips och råd här av goa trädgårdsmänniskor!!!! :D :D ....åsså har jag en kunnig och härlig granne som ställer upp med både råd och handkraft....å förutom våra shoppingrundor på handelsträdgården, får jag fina plantor ur hennes prunkande trädgård!! *lyx* :D :D... Se mermariannese
6 år sedanHudikhus AB
6 år sedanGardenfix
6 år sedanSkånsk Trädgårdsvision
6 år sedan
Fler diskussioner
Gröna Bussen